You are here

Mural - jako motyw reklamy otwartej

on Nov 3, 2017
Czym jest mural? Etymologicznie nazwa wywodzi się z języka hiszpańskiego. Znaczy gigantyczne malowidło, stworzone na ścianie budynku.


Początkowo funkcjonował on jako czysta działalność artystyczna, artykułował cele oraz wyobrażenia autora.


Teraz artystyczne malowanie ścian często jest środkiem masowego przekazu, jednak często twórcom udaje się poczynić syntezy sztuki jak też marketingu (przejdź do strony). Rozkwit outdooru w naszej ojczyźnie przypada na lata 90-te XX w. Na szczególną uwagę zasługuje jedna z jego odmian, czyli mural, po jaką coraz częściej sięgają organizatorzy kampanii reklamowych. Nie oznacza to jednak, iż w poprzednich dekadach nie występował. Jego historia sięga już okresu II Wojny , w czasie której był pewną z niewielu opcji komunikacji. Konspiracyjna młodzież wykorzystywała mury budynków jako przesył informacji. Za przykład może służyć Znak Polski Walczącej, jaki zagrzewał młodych Polaków do walki. Znak ów przekazywał głęboką treść, przy równoczesnym zachowaniu prostej formy.


ideamo.pl/o-nas/
Author: Atlantic Groupe,
Source: Atlantic Groupe,




W dzisiejszych czasach reklama stała się nieodłącznym elementem otaczającego nas krajobrazu. Agencje marketingowe, przygotowujące akcje reklamowe danego towaru, stoją przed ogromnym wyzwaniem aby sprostać wyczekiwaniom reklamodawcy i pozyskać przypuszczalnego konsumenta. Jesteśmy pokoleniem, które posługuje się głównie zmysłem wzroku. Obecnie słowo przegrywa walkę z przeważającą sferą obrazu.


Następstwem są współczesne murale reklamowe, które przekazują nabywcy przekaz za pomocą grafiki (http://www.ideamo.pl/un-portfolio/murale-reklamowe/). Dzięki wartościom artystycznym jak także dużemu formatowi w skuteczny sposób trafiają do mas jak też niejednokrotnie zwracają uwagę na kłopoty społeczne.

User login