You are here

Zmień swój wizerunek na rynku usług

on Feb 16, 2015
zakupy
Author: Vanguard PR
Source: Vanguard PR
Praca w branży handlowej jak również w marketingu nie należy do najłatwiejszych – bardzo dużo bowiem uzależnione jest od relacji, które specjalista tworzy z odbiorcą. To od sposobu, w jaki pracownik działu handlowego, czy też marketingu odnosi się do klienta zależy, czy odbiorca ten skorzysta ponownie z usług firmy. Nierzadko bowiem okazuje się, że to nie cena usługi jest znaczącym aspektem w czasie wybierania produktu lub usługi, a poziom obsługi. Stare powiedzenie handlowców mówi, że jeden zadowolony odbiorca może sprowadzić kilku kolejnych, jeden niezadowolony klient może z kolei zniechęcić wielu jeszcze nieprzekonanych.

Z tego powodu w tego rodzaju dziedzinach stale troszczy się o motywację pracowników, oraz nagradza się zaangażowanie w zdobywanie nowych kontrahentów. Programy lojalnościowe są doskonałym narzędziem, które służy do budowania silnej i długotrwałej więzi z klientami.Tworzony jest on indywidualnie względem zapotrzebowań każdego klienta. Nie da się go utworzyć samemu. Budowa tego programu to gra zespołowa.

Jego najbardziej słynną postacią jest zbieranie punktów przez klientów, które później mogą zamienić na nagrody. Dzięki temu uzyskuje się przywiązanie klientów. Też można skłaniać obecnych klientów do częstszych i powiększonych zakupów proponując im przykładowo obniżki. Odpowiedzialny jest za to system lojalnościowy, który pomaga utrzymać ciągłe, silne i korzystne relacje przedsiębiorstwa z klientami.

Jeśli chcielibyśmy promować się naprawdę skutecznie i nade wszystko przyciągnąć do siebie uwagę potencjalnych klientów, to fantastyczną propozycją niewątpliwie może dla nas być własny program lojalnościowy. Co prawda takie działania nierzadko wymagają pewnych inwestycji, ale równocześnie jeśli przygotujemy to rzeczywiście dobrze, to efekty będą wprost niesamowite. Mówiąc ogólnie, taki program przewiduje oferowanie klientom różnego rodzaju promocyjnych korzyści wynikających z prowadzenia z nami współpracy. Może to być przykładowo kolekcjonowanie punktów za kupowane w naszym sklepie produkty, czy też nagrody za polecenie znajomemu naszej oferty.

Coś takiego dosłownie w każdym przypadku zachęca ludzi do decydowania się akurat na nasze usługi i znacznie wyróżnia nas wśród całej konkurencji, w związku z czym bardzo łatwo można dzięki temu zdobyć spore zainteresowanie wśród klientów. Więcej na www.programylojalnosciowe.pl W Polsce również działa wiele programów motywacyjnych >> więcej tutaj. Zaufanie do takich programów deklaruje coraz znaczniejsza liczba ludzi. Najpopularniejsze programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka zarządzany przez sieć Carrefour oraz karta Payback.

Do tego typu programów zaliczają się także wszelkiego typu karty stałego klienta, które można otrzymać np. w niektórych aptekach. Stosunkowo nowym systemem jest program motywacyjny „Rossnę”, organizowany przez sieć sklepów Rossmann. W ramach tego programu oferowane są kilkuprocentowe rabaty na artykuły dziecięce, kupowane w tych sklepach przez rodziców dzieci.