You are here

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/polsek.org.pl/includes/menu.inc).

Dlaczego powinniśmy uczyć się przez całe życie? Co dzięki temu możemy zyskać, jak nasze życie może się zmienić?

on Mar 30, 2023
Na zdobywanie wiedzy nigdy nie jest za późno, zdajemy się myśleć, kiedy spotykamy kolejne dokształcające kursy, szkolenia i pozostałe formy edukacji. To jest istotnie prawda. Nauka powinna istnieć przez cale życie, lecz nie taka w rodzaju szkolnej, jaką przecież nie każdy właściwie wspomina, powinna być zaś stale aktualna w naszych planach. Przecież nic nie tracimy, kiedy poznajemy nowe zjawiska, ponadto, to oznacza, iż umiemy więcej, korzystniej sobie radzimy, podnosimy swoje kwalifikacje. I nawet nie jest ważne czy mowa o kursach, warsztatach czy szkoleniach, każda forma dokształcania jest pozytywna i procentuje na przyszłość.


egzamin
Author: The Forests Dialogue
Source: http://www.flickr.com
Dlatego też czy mówimy o czymś takim jak na przykład kursy rysowania czy kursy maturalne w Legnicy, to zaraz przychodzą same dobre myśli. Tym bardziej istnieją pozytywne słowa o kimś, kto żyje w małym mieście lub na wsi i mimo kłopotów stara się dokształcać - kursy na No tak, takie trudności to na pewno dojazd do większego ośrodka miejskiego, trudności komunikacyjne (czasami trudno gdzie się dostać), finanse, jakie musimy stracić i czas, tak cenny, ale jednak przeznaczany na taką aktywność. Bardzo fajnym przykładem są uniwersytety trzeciego wieku, gdzie zajęcia mają osoby bardziej wiekowe.

To świetny przykład na to, iż na kształcenie nigdy nie jest za późno, a to czy podejmiemy taką próbę jest zależne jedynie od nas samych. Z innej strony mamy szkolenia tworzone dla młodych osób, które miast radować się na tą możliwość nie chcą korzystać z tego typu edukacji. Dlaczego tak jest?
matura
Author: jansun
Source: http://www.sxc.hu
Dość często wynika to z braku dopasowania edukacyjnego, braku przydatności kursów do rzeczywistości rynkowej. W większości jednak przypadków przeważa inny czynnik, a właściwie brak nawyku uczenia się. Jeśli nie zdobywamy go w szkole, gdyż nauczyciele nie umieją nas zachęcić do nauki, nie przyswajamy go w domu, gdyż nie ma atmosfery do uczenia się, to trudno samemu się zaprzeć i to odmienić.


Niekiedy niezbędne jest jakieś wydarzenie, pewna potrzeba odmiany losu, niekiedy zaś pasja, jaką odkryliśmy zachęca nas, ażeby zapisać się przykładowo na kurs rysowania czy zajęcia w czasie jakich uczymy się renowacji mebli. Możliwości jest dużo, ale najbardziej potrzeba naszego dobrego podejścia.