You are here

Dobrze jest pomyśleć o wdrożeniu Business Intelligence, które pozwoli zaplanować działania biznesowe oraz wesprze realizację celów strategicznych

on Jun 22, 2018
Efektywne kierowanie przedsiębiorstwem to cel każdego menadżera zorientowanego na cel. Aktualnie udostępnia się wiele programów i rozwiązań, których głównym zadaniem jest wsparcie procesów zarządzania w firmie. Jednym z rozwiązań jest na pewno Business Intelligence.


BI jest powszechnie rozpoznawane jako proces przekształcania danych aby uzyskać większą wiedzę na temat zachodzących zjawisk i procesów w przedsiębiorstwie. Na początek konieczne jest kompleksowe pozyskanie danych. W związku z tym tworzy się specjalne ich hurtownie, czyli bogate bazy danych, pochodzących z różnych systemów informatycznych danej firmy. Umieszczone w jednym miejscu pozwalają na dokonanie kompleksowych analiz i wykonanie raportów prezentujących procesy wewnątrz zakładowe. Zachowanie danych w jednym miejscu pozwala więc na kompleksowe podejście do zarządzania, ponieważ gwarantuje rzetelniejszą ocenę sytuacji w firmie. Za pomocą specjalnych narzędzi do analizy zgromadzone dane zostają przetworzone i zinterpretowane zapewniając doskonałe zaplecze dla systemu zarządzania - zobacz tworzenie hurtowni danych.

praca przy laptopie
Author: MBWA PR
Source: http://www.flickr.com
Dlaczego warto zastosować BI w firmie? Oczywiście, dzięki BI możemy wzmocnić swoją konkurencyjność. Odbywa się to na różnych płaszczyznach. Zebrane i przetworzone dane umożliwiają wykrycie błędów oraz podkreślenie mocnych stron firmy. Następną sprawą jest zwiększenie efektywności. Pozyskanie danych, które zostają przeanalizowane pod kątem wzrostu wydajności stanowi jeden z elementów zwiększenia konkurencyjności na rynku. Wpływa na niego także efektywniejsze funkcjonowanie firmy dzięki skuteczniejszemu przepływowi informacji oraz kompleksowemu zarządzaniu wiedzą.

Więcej na ten temat:
kontakt istotnie informacji collegium-novum.pl


BI to innowacyjny sposób wsparcia zarządzania w firmie, który ma zastosowanie w różnych obszarach działalności – finansowym m.in. przez analizę kosztów, rynku finansowego itp., kierowania produkcją, m.in. poprzez identyfikację dynamiki wzrostu, badanie problemów w zwiększeniu produktywności, lub też w obszarze obsługi klienta – poprzez analizę kontaktów z klientami, analizę ich satysfakcji itp. Z tego też względu warto pomyśleć o zainwestowaniu w BI i zastosowaniu rozlicznych aplikacji, które z jednej strony pozwolą zaplanować działania biznesowe, a z drugiej wspomogą komunikację w przedsiębiorstwie i realizację celów operacyjnych.