You are here

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/polsek.org.pl/includes/menu.inc).

Jak na długo utrzymać klienta

on Feb 16, 2015
Prezenty
Author: http://www.sxc.hu
Source: http://www.sxc.hu
Wybierając obecnie odpowiednie dla swojej firmy i dostosowane do jej możliwości wsparcie sprzedaży należy się zastanowić oraz szczegółowo przeanalizować swoją decyzję pod najważniejszymi kryteriami. Biorąc pod uwagę przygotowywanie oraz późniejsze wdrażanie różnorakich, wybranych przez firmę rozwiązań sprzedażowych, przyjrzeć trzeba się przede wszystkim marketingowi lojalnościowemu, który daje niezwykle szerokie pole manewru zainteresowanym. Do tego celu przedsiębiorstwa sukcesywnie wdrażają w swe działania programy lojalnościowe.

Znawcy od marketingu wcielają „w życie” firmy szereg analiz mających ożywiać i utrwalić relację ze stałym konsumentem. Drobiazgowa analiza wad i korzyści, sondowanie i pytanie o rzeczywiste potrzeby klientów oraz każde niedociągnięcia służą temu, by firma dalej mogła czerpać zyski i zaspakajać potrzeby klientów. Zapoczątkowanie współpracy zależy tylko od klienta, gdyż firma już na początku wychodzi mu naprzeciw z rozbudowaną bazą ofert.

W gestii firmowych specjalistów znajduje się sugerowanie zamawiającym najdogodniejszych dla nich rozwiązań oraz stała opieka nad daną jednostką. Oferując najkorzystniejsze programy wspierające lojalność firma daje zainteresowanym gwarancję kompleksowego podejścia do nich i pełną analizę możliwości przed zainicjowaniem współpracy. Sukces jest w zasięgu ręki! Strategie motywacyjne są mieszanką narzędzi zwyczajowo marketingowych (reklama, viral marketing, promocja) z czynnościami komunikacyjnymi.

Te ostatnie wiążą się z zarządzaniem, które stanowi trzon doraźnej reklamy, ale także komunikacji. Przy spektakularnej sprzedaży panuje zaś jednokierunkowy przekaz – łap okazję! chwytaj to! to jedyna taka szansa! itp. Aspekt komunikacyjny wymaga więcej poświęcenia - zarówno czasu, pieniędzy, zdrowia. Przykładowo ważne jest to by nigdy nie myśleć, że programy lojalnościowe wcale się nie opłacają.

Sądzę, iż w bardzo wielu przypadkach to jest tak, że przy odpowiednim programie lojalnościowym możemy znacząco zyskać. Weźmy np. lokal z pizzą: w jaki sposób zatem w biznesie restauracyjnym mamy okazję zawalczyć o klienta, który nieustannie będzie do nas powracał? Cóż, np. czymś niesamowitym jest chociażby to, że w końcu można stosować kartę stałego klienta.

Myślę, że to bardzo dobry pomysł! Na rynku istnieje wiele firm oferujących pomoc w opracowaniu i wykonaniu opisanych działań. Zależnie od rozmiarów bywa, że warto skorzystać z wiedzy i zaoszczędzić tak czas jak i pieniądze na ewentualnych niepowodzeniach.