You are here

Jak pozyskać większą liczbę klientów?

on Feb 17, 2015
CHF
Author: 1 suisse
Source: http://www.flickr.com
W dzisiejszych czasach wyłącznie program lojalnościowy już nie wystarczy. Program ten skierowany jest tylko do klienta i nie obejmuje oprócz niego nikogo więcej. Coraz więcej przedsiębiorstw zaczęło zwracać uwagę na to jak niezmiernie ważna jest korzystna współpraca z pracownikami czy kontrahentami. Właściwe zdopingowanie i uznanie ich ma korzystny wpływ na działanie całego przedsiębiorstwa. Dlatego też wykreowano programy motywacyjne, dzięki którym tworzone są trwałe i wspaniałe relacje z pracownikami.

Tego typu działania zmniejszają znaczenie ceny, umożliwiają zmniejszenie przyznawanych zniżek i tworzą barierę dla rynkowych rywali. Wdrożyliśmy setki programów lojalnościowych i partnerskich B2B i B2C. Wdrożyliśmy i obsługujemy systemy lojalnościowe instytucji handlowych, banki, aptek, branży spożywczej, FMCG, finansowej, chemicznej, lekarskiej, deweloperskiej, sanitarnej, paliwowej, komputerowej, elektronicznej, telekomunikacyjnej, samochodowej i wielu innych. Prowadzimy również wewnętrzne programy motywacyjne (http://www.programylojalnosciowe.pl/program-lojalnosciowy-dla-firm.html) dla pracowników, przedstawicieli handlowych, dealerów i kanałów dystrybucji. W nowoczesnym biznesie karierę robi marketing relacji.

Teraz nie wystarczy jedynie pokazać się lokalnych gazetach, porozwieszać plakaty, czy nagrać reklamę w telewizji. Współczesny klient jest niezwykle wybredny i my powinniśmy pierwsi wyciągnąć do niego rękę. Jak sama nazwa wskazuje, taki model marketingu koncentruje się budowaniu mocnych stosunków z naszym klientem. Nie jest sztuką przyciągnąć klientów. Potem trzeba ich jeszcze utrzymać przy sobie.

Proces dostarczenia nagród jest jednym z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszych etapów realizacji programu.
Programy lojalnościowe dla każdego
W dużej mierze decyduje o tym, czy program lojalnościowy, premiowy, akcja czy konkurs powodują zamierzony, długoterminowy efekt i pieczętuje relacje z jego uczestnikami. Dlatego stworzyliśmy własne Centrum Logistyki Nagród i zapewniamy obsługę poszczególnych etapów logistyki: dobór nagród, zakup, przechowywanie, konfekcjonowanie, pakowanie, wysyłkę, raportowanie. Stała, regularna od lat współpraca z renomowanymi producentami i dostarczycielami pomaga zagwarantować dostępność wielu precyzyjnie wybranych modeli nagród i zredukować koszty ich zakupu i logistyki. Dlatego mnóstwo przedsiębiorstw wykorzystuje programy motywacyjne. Na pewno każdy z nas ma w portfelu plik plastikowych kart stałego klienta.

Jest to zdecydowany ukłon w naszą stronę. Dostając ją, czujemy się ważni. Oto stajemy się członkami elitarnego klubu. Właściciele sieciówek nie tylko nas doceniają, ale również nagradzają naszą wierność. Jedynie właściciele tego typu kart są w stanie brać udział w wielu interesujących akcjach promocyjnych.

System lojalnościowy wspomaga zachować ciągłe i pożyteczne relacje zakładu pracy z klientami. Do ich obowiązków należy między innymi zachęcanie aktualnych klientów do częstszych i większych zakupów oferując w zamian jakieś zniżki czy też na przykład oferty typu zakupując jeden określony produkt drugi kupujesz za jeden grosz. Dobrze zbudowany i przemyślany program lojalnościowy może w duży sposób zwiększyć przywiązanie klienta do danej marki lub do danej firmy. Świetnym chwytem są też karty klienta, które upoważniają do obniżek oraz premii. Może być ona w postaci karty elektronicznej lub klasycznej karty, wybór zależy od wymagań przedsiębiorstwa.