You are here

Jak wybrać agencję reklamową?

on Oct 25, 2018
Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego – takie wnioski wynikają z najnowszego badania “Client-Agency Economic Outlook Survey” przeprowadzonego w maju 2009 r. w Stanach Zjednoczonych. Polskie analizy wyraźnie potwierdzają ten trend – reklama w sieci, jako jedyny segment w rynku reklamowym, zanotowała 7% wzrost przychodów w I kwartale 2009 r.

strona internetowa www
Badania ze Stanów Zjednoczonych wyraźnie dowodzą pogorszenia się sytuacji agencji marketingowych. 87% badanych agencji odczuwa wpływ kryzysu gospodarczego na ich działalność. Niektóre z nich - 7% potwierdza, że kryzys oddziałuje na ich sytuację pozytywnie. Jedynie co 20. badana agencja nie odczuwa żadnego związku między sytuacją na rynku a działalnością firmy. Zobacz na czym polega kształtowanie wizerunku firmy.



Za promocją internetową przemawia łatwość rozliczania konwersji wykupionych kampanii, co potwierdza na przykładzie e-mailingu Błażej Miernikiewicz, prezes jednej z największych w kraju agencji specjalizujących się w marketingu internetowym Artefakt: Zainteresowanie mailingami rosło ostatnio bardzo intensywnie. Dodanie do oferty mailingów rozliczanych za kliknięcie (CPC) pozwala marketerom na szybką ocenę efektywności tego typu działań. Często okazują się one skuteczniejsze i tańsze od klasycznej reklamy w TV czy prasie.

Informacje, które posiada proponowana strona, są jak najbardziej użyteczne, jeżeli interesuje Cię prezentowany temat - kliknij więc tutaj!



Krajowe analizy odzwierciedlają trendy w Stanach Zjednoczonych dotyczące sieciowych form promocji. Według badania domu mediowego MPG w I kwartale 2009 r. krajowy rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 1/10 w stosunku do I kwartału 2008 r. Tylko reklama internetowa odnotowała 7% wzrost przychodów w trakcie pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze korzystniejsza dla tego sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku. Prognozy potwierdza codzienna praktyka firm marketingu internetowego: - Polskich agencji specjalizujących się w marketingu internetowym kryzys nie dotknął – stwierdza Błażej Miernikiewicz z Artefakt.pl (Artefakt.pl)- Zainteresowanie linkami sponsorowanymi jak i pozycjonowaniem rośnie. Po pierwszym półroczu obsługujemy ponad 15% więcej klientów niż na koniec 2008 r., co daje ponad 300 polskich i zagranicznych serwisów internetowych. Podobnie jest w przypadku innych agencji SEO/SEM, z którymi mamy kontakt - podsumował przedstawiciel Artefakt.