You are here

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/polsek.org.pl/includes/menu.inc).

O tych typowych i tych niebanalnych formach reklamy zewnętrznej - skondensowany przewodnik

on Dec 31, 2022
Początki reklamy sięgają podobno czasów starożytnych, lecz dopiero wynalazek Gutenberga okazał się przełomem. Dzisiaj z dużym sentymentem patrzymy na plakaty z początku ubiegłego stulecia i zarazem pytamy, jak wyglądałyby ulice naszych miejscowości bez wielobarwnych tablic. Zwykły obywatel sądzi, że z każdym miesiącem przybywa billboardów i telebimów, lecz doskonale wie, że postępu nie sposób zatrzymać.

bilboard
Source: flickr.com
Billboardy bywają ustawiane wzdłuż najbardziej ruchliwych szos, aby reklama mogła dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych zleceniodawców. Im bliżej wojewódzkich miast, tym wspomnianych tablic bywa więcej, a podróżni stojący na światłach mimo woli spoglądają na promowane produkty bądź usługi - dailymotion.com. Zaraz obok znanych nam billboardów pojawiają się również telebimy, które o dużo bardziej przyciągają uwagę przypadkowych spacerowiczów czy pań czekających na tramwaj. Króciuteńkie prezentacje promują przedsiębiorstwa i supermarkety, a czasami informują szefów o możliwości skorzystania ze wspomnianej formy reklamy, więc np. słowa telebim żary dostrzeżemy nie tylko w internecie, lecz i na wielkim kolorowym ekranie nieopodal rynku.



Jeśli mówimy o reklamie zewnętrznej, to obowiązkowo musimy wspomnieć o aczkolwiek mniej popularnych, lecz tak czy siak wykorzystywanych nośnikach reklamy. W największych aglomeracjach na ściankach przystanków autobusowych można często zauważyć tzw. citylighty. Barwne podświetlane tablice mają nade wszystko przyciągnąć uwagę dam i panów czekających na autobus lub tramwaj. Gdy główne arterie są zakorkowane, podróżni się niecierpliwią, a śmieszne przekazy reklamowe mają szansę bardzo mocno utkwić w pamięci poszczególnych osób.

telebim
Author: Piotr Drabik
Source: http://www.flickr.com
Przeważnie prezesi stawiają na najpopularniejsze nośniki reklamy i używają sformułowań typu telebimy kujawsko-pomorskie i billboardy Wrocław, aby zacząć promować dane towary, usługi lub sklepy.

Czyżby wpisy zaprezentowane na tej stronie www ogólnie Cię uradowały? Mamy nadzieję, że tak. Jednakże, jeśli chcesz więcej, to kliknij tu.

Oprócz tego można też zainwestować w jakąś nietuzinkową formę reklamy. Otóż, np. warsztaty samochodowe często umieszczają przy szosach karoserie aut z czasów PRL-u wraz z tablicami zawierającymi elementarne informacje, czyli nazwę zakładu, numer telefonów czy adres. Takie postępowanie, jak twierdzą psycholodzy, może przynieść duże korzyści określonemu reklamodawcy, bowiem im bardziej osobliwy bywa pomysł na reklamę, tym większa szansa, że przeciętny obywatel na dłużej go będzie pamiętał.