You are here

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/polsek.org.pl/includes/menu.inc).

Po co istocie ludzkiej potrzebny jest rozwój osobisty i czy możemy nie pragnąć się rozwijać?

on Feb 14, 2015
psycholog
Source: http://www.sxc.hu/
Od dawnych czasów jasne jest, że osoby starsze mają specyficzne wymagania, niejednokrotnie o wiele większe niż pozostali. Wiek podeszły wiąże się bowiem na przykład z dużym obniżeniem kondycji fizycznej, a także ze zwiększonym ryzykiem zapadania na różnorodne choroby. Ludzie starsi wymagają więc przede wszystkim troskliwej opieki zdrowotnej i tak dalej. Niewskazane jest na przykład, by osoba w podeszłym wieku była zdana tylko na siebie.

Małe, groźne i mieszkają z nami!
Author: Bird&Co
Source: Bird&Co
Schorzenie rozpoczyna się już w fazie dziecięcej. Bez problemu rozpoznamy malucha, który ma zwiększoną ruchliwość, jest mniej skłonny do słuchania zdań rodziców i opiekunów. Już wówczas widzimy u dziecka objawy charakterystyczne dla ADHD – rozkojarzenie pod wpływem wielu bodźców naraz (czego nie widać aż tak u normalnych dzieci), nieuważne słuchanie, problemy z pamiętaniem prostych poleceń itd. Nie zawsze zwiększona aktywność ruchowa jest objawem schorzenia.

Jeśli jednak małe dziecko wykazuje przy tym tiki i odruchy agresywne (związane np. z nieumiejętnością wysiedzenia na krześle przy posiłku lub, gdy jego aktywność nosi znamię niespokojnej czy nie potrafi połączyć aktywnego wypoczynku ze spokojnymi ruchami) wtedy są to objawy ADHD. Maluchy przeżywające to schorzenie już od najmłodszych lat czują się inni od normalnych kolegów z klasy - poczytaj. Nadpobudliwe dzieci mają kłopoty z budowaniem charakteru, np.

pokory. Wyczekanie na swoją kolei, rywalizacja, mozolna praca, która dopiero po jakimś czasie da efekty – w tych aspektach mają trudne, ale możliwe do nadrobienia zaległości. Praca nad rozjuszonym dzieckiem przyniesie skutek, kiedy jednolity model leczenia wypracują rodzice i psycholog. Dziecko, które przechodzi terapię przed południem w przedszkolu, w rozmowie z psychologiem i w porze obiadowo-wieczornej w domu, szybciej wyeliminuje niezdrowe nawyki. U dorosłych problem z ADHD wygląda inaczej.

Tutaj ludzie rozumieją genetyczność i często koncentrują się sami jak skrywać i nie dać poznać o swojej nadpobudliwości, braku koncentracji itd. Są uczeni rozmowy ze sobą, co pozwala wyuczyć własną intuicję i stłumić impulsywność. Więcej informacji o opiece nad osobami starszymi itp. - impuls.waw.pl - witryna instytutu rozwoju umysłu i osobowości NeuroImpuls.