You are here

W jaki sposób zapanować nad wymiarem logistyki naszej firmy?

on Feb 20, 2015
Torowisko
Author: www.GlynLowe.com
Source: http://www.flickr.com
Przenośniki kubełkowe są to urządzenia transportu bliskiego. Służą one do przemieszczania materiałów kruchych bądź konkretnych ekwipunków na długości ściśle ustalonej linii. Są one zazwyczaj napędzane silnikami elektrycznymi, ale czasem też spalinowymi. Biorąc pod uwagę ich konstrukcję wyróżniamy przenośniki cięgnowy, bezcięgnowy oraz przenośnik z ośrodkiem pośredniczącym. Rzecz jasna transport może odbywać się również za pomocą energii człowieka, jednak siły te są ograniczone w odróżnieniu od możliwości, jakie dają nowoczesne maszyny i urządzenia. Właśnie dzięki zastosowaniu rozmaitych maszyn już dawno temu wykonalne stało się stworzenie transportu międzynarodowego, a co z tym związane także handlu pomiędzy różnymi krajami.

Systemy transportowe są bardzo zróżnicowane na różnych obszarach kraju i świata, co zależne jest od obecnych tam warunków naturalnych, systemu prawnego itd. Na przykład na obszarach nadmorskich zasadniczym typem transportu jest ten odbywający się drogą morską przy użyciu statków. Do partii przenośników cięgnowych należą między innymi Podajniki kubełkowe. Są one eksploatowane przy transporcie pionowym sypkich materiałów takich jak na przykład piach, gips, kamienie, ziarno. W szeregu przypadków są używane do zapełniania silosów lub zbiorników. Odmiennym popularnym rodzajem przenośników są przenośniki ślimakowe.

Są one rozdysponowane do transportu zboża oraz innych kruchych surowców. Ich plusem jest znaczna wydajność, małe wykorzystanie mocy, małe koszty zakupu i eksploatacji oraz szansa pracy pod różnym kątem. Następne to przenośniki łańcuchowe. One już przeznaczone są do transportu elementów o dużych rozmiarach i znacznej wadze. Posiadają prostą i zwartą konstrukcje, są bezusterkowe, cicho pracują. Przenośniki taśmowe natomiast przeznaczone są zarówno do prac lekkich jak i ciężkich.

Taśma w tych przenośnikach stworzona jest zazwyczaj z gumy i jest wzmocniona stalowy drutem. Wyróżnić jeszcze można przenośniki zgrzebłowe. Używane są do dawkowania i transportowania materiałów sypkich a też paliw innowacyjnych i materiałów o podniesionej temperaturze. Pierwszą i równocześnie fundamentalną kwestią, którą musimy jasno wskazać zanim rozpoczniemy pozyskiwanie materiałów budowlanych pod magazyn to dostępna przestrzeń. Determinuje ona w dużym stopniu nasze możliwości, w związku z tym powinna ona
Mężczyzna pracujący na laptopie
Author: MBWA PR
Source: http://www.flickr.com
zostać wyznaczona niezmiernie trafnie. Kolejny z kroków to wybranie technologii budowlanej. Okazuje się, że zdecydowanie największym zainteresowaniem klientów cieszą się wszelakiego typu konstrukcje stalowe Śląsk, dzięki którym są one w stanie w wyjątkowo wygodny, ale i także tani sposób zbudować konkretne magazyny.

Ich wytrzymałość jest obiektywnie duża, dlatego ich wykorzystanie wydaje się być szczególnie trafioną decyzją. Bardzo często używane są one do budowania różnych konstrukcji. Stąd też producent konstrukcji stalowych swoim klientom bardzo często zapewnia transport wszystkich materiałów pod podany adres. Są one często bardzo o skomplikowanej budowie jak i niezmiernie ciężkie, dlatego do ich przewozu stosuje się zaawansowane technologicznie sprzęty jak również samochody. Z takowych konstrukcji tworzy się wszelkiego rodzaju hale, często dedykowane do gromadzenia różnych produktów lub też jako miejsca, w których przeznaczone do ich produkcji. Jeżeli chodzi o elewator to ma on dwa znaczenia. Może to być potężny magazyn zbożowy albo przenośnik kubełkowy do przeładowywania materiałów sypkich.

Taki spichlerz czy też właśnie elewator zbożowy może być jedno- lub kilkukondygnacyjny. Charakteryzuje się on niewielką liczbą okien, stromymi dachami, trójkątnymi szczytami. Akumulowane są tu zazwyczaj ziarna zbóż swobodnie lub w workach. Takie zbożowe magazyny, zabytkowe już z resztą, można znaleźć między innymi w Bydgoszczy, Gdańsku, Szczecinie lub Toruniu. Dawniej były one budowane z drewna. Obecnie są one zamieniane przez silosy.