You are here

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/polsek.org.pl/includes/menu.inc).

Jak zyskać sobie wielką przychylność swoich klientów?

on Feb 26, 2015
Program lojalnościowy
Source: www.spiceupyourblog.com
Oprócz pozyskania odbiorców istotna jest także sprawa kolejna, a więc zatrzymanie ich i przywiązanie do produktu. Żeby jednak cała firma działała poprawnie, a przy tym sprawnie, konieczne jest angażowanie wykształconych i chętnych do pracy ludzi. Cóż, takie realia wolnego rynku - jeśli klient natrafił na korzystniejszą cenowo ofertę, a może nawet lepszą pod względem wykonania, to w żadnym razie nie może zdziwić, że przejdzie do konkurencji. Jednak w żadnym razie nie można pogodzić się ze stratą klientów! Trzeba w jakiś sposób walczyć. No dobrze, jednak to stosunkowo trudne oraz niezbyt tanie.

Co w takim razie można polecić właścicielom firm, którzy chcą nareszcie zwiększyć przywiązanie swoich klientów do firmy? Są ciekawe alternatywy - na przykład systemy motywacyjne. Programy lojalnościowe B2B (dodatkowe informacje: http://loyaltyzen.com/) to odmiana klasycznych przedsięwzieć tego rodzaju. W tym przypadku chodzi o zbudowanie mocnej relacji pomiędzy dwiema markami. W końcu w gospodarce obok relacji konsument-przedsiębiorstwo istnieją też kluczowe relacje handlowo-usługowe na linii marka-marka. Programy lojalnościowe B2B mogą być więc bardziej złożone niż normalne biznes-konsument.

Podstawowym zadaniem przedsiębiorstwa, które jest dostawcą jakichś produktów bądź usług dla danej marki, jest wzmacnianie lojalności, by dostawać regularne zlecenia. To kluczowe szczególnie teraz, gdy w naszej ekonomii dominuje niepokój i wszystkie firmy usiłują zapewnić sobie pewną przyszłość. A jakie kształty mogą mieć programy lojalnościowe B2B? Analogicznie jak w przypadku więzi firma-konsument nagradzane są regulane zakupy, jednak rzecz jasna nie używa się kart na punkty. Po prostu raz na pewien czas firma, która dostarcza pewne usługi premiuje podwładnych kontrahenta nagrodami. Mogą to być np.

podróże do ciepłych stron bądź rabaty na towary.
Umowa
Author: shho
Source: http://www.sxc.hu
Wiadome jest, że w każdym przedsiębiorstwie nacisk kładziony jest na angażowanie jak najbardziej wykwalifikowanych profesjonalistów. Nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą jednak, że równie ważne jest przywiązywanie wagi do poziomu zmotywowania pracowników. Do tego celu opracowano między innymi specjalne programy motywacyjne (przekonaj się), będące skomplikowanymi systemami, które mają na celu zachęcanie pracowników do osiągania kolejnych poziomów w firmie. Podobnie postępują przedstawiciele innych branż. Programy lojalnościowe proponują tak operatorzy telewizji cyfrowej, jak i telefonii komórkowej.

Konkurencja w tych gałęziach jest dość spora, zatem o nabywcę trzeba walczyć i zaproponować coś ekstra. Niższy abonament bądź dodatkowe minuty na konwersacje ze znajomymi to tylko niektóre chwyty marketingowe, jakimi posługują się przedsiębiorstwa telekomunikacyjne. Niekiedy można również dostać bezpłatne wejściówki do kina, a nawet na pływalnię. Jeżeli chodzi o wspomniane wyżej zachęcanie klientów do kupowania konkretnych produktów i starania o przywiązanie ich do danej marki, to do tych celów służą specjalne programy lojalnościowe. Wiele osób nawet nie wie o tym, że biorą udział w co najmniej jednym programie tego rodzaju. Ich rodzajów jest bardzo dużo, należą do nich przykładowo akcje takie jak konkursy, promocje, nadawanie kart stałego klienta. Ostatnio niezwykle popularna stała się metoda opierająca się na przydzielaniu konsumentom punktów za nabyte produkty. Później kupujący może zamienić te punkty na różnorodne korzyści, na przykład rabat.