You are here

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/polsek.org.pl/includes/menu.inc).

Na co zwrócić uwagę, kiedy prowadzimy własną działalność.

on Feb 3, 2023
Dość często zaraz po zakończeniu studiów sporo osób decyduje się na założenie własnej firmy. Częstą przyczyną tego jest to, że nie chcą działać w jakiejś korporacji, chcą urzeczywistniać własne pasje oraz zainteresowania, co nie zawsze jest możliwe w momencie, gdy pracuje się u kogoś innego.


Niekiedy wydarzy się tak, że w czasie studiów niektórzy rozpoczynają pracę jako wolontariusze. To zaczyna być ich prawdziwą pasją do tego stopnia, iż chcą później podtrzymywać to, czym się zajmowali wcześniej, na przykład zajmując się różnego typu projektami przygotowywanymi indywidualnie albo przy współpracy z innymi. To może być alternatywa dla pracowania u kogoś, natomiast można też zdecydować się na indywidualną firmę, bez konieczności pracy na obcy rachunek.

W takim wypadku ważne jest przede wszystkim to, iż indywidualna firma daje możliwość rozwijania własnych pasji, przekształcania swojego hobby w pracę, jaka będzie przynosiła zamierzone zyski. Co więcej, plusem takiego zajęcia jest również to, że nikt nie będzie nam rozkazywał, czym mamy się zajmować a także jakie mogą być cele naszej działalności. Za owym działaniem zawodowym idzie spora swoboda w kwestii robienia tego, o czym marzyliśmy, przeprowadzania naszych planów. Aczkolwiek na nas spoczywa również duża odpowiedzialność w postaci prowadzenia całej księgowości a także biurokracji, za którą jedynie my odpowiadamy.
dokumenty
Author: Historyworks
Source: http://www.flickr.com


Naturalnie kiedy startujemy, przez początkowe dwa lata wszystko jest łatwe, ponieważ posiadamy duże wsparcie ze strony urzędu pracy, obniżone podatki oraz naliczenia, na przykład do ZUS-u. Jednak po tym czasie powinniśmy już w normalny sposób prowadzić kompletną księgowość. A kłopotliwe może okazać się to, czy na przykład powinniśmy poszukać oraz później składać dokument vat 7 druk, czy też ma to być deklaracja vat7d. Jest to o tyle istotne, że deklaracje te składają zasadniczo ci, którzy z urzędem skarbowym rozliczają się co miesiąc.

Następnym wydatkiem, o którym trzeba pamiętać, są koszty uzyskania przychodu (), czyli ten wydatek, który ponieśliśmy, ażeby uzyskać przychód.

Jeśli zaintrygowała Cię omawiana kwestia, bez wahania kliknij ten odnośnik - to źródło zapewne także będzie dla Ciebie wartościowe.

Z tym kosztem powiązana jest też amortyzacja (), rozumiana jako zużywanie się na przykład naszego auta, którego używamy, żeby transportować nim towary z hurtowni do firmy ewentualnie po prostu dojeżdżając z domu do pracy oraz z powrotem.


Prawo podatkowe to dość skomplikowana sprawa, dlatego też warto czasem poradzić się specjalisty, żeby nie popełnić błędu, jaki może nas potem sporo kosztować.