You are here

Programy lojalnościowe poprzez satysfakcję klienta pomagają generować przychód finansowy

on Feb 16, 2015
Business work
Author: Victor1558
Source: http://www.flickr.com
Coraz więcej firm i przedsiębiorstw docenia obecnie rolę ulepszania własnego wizerunku na rynku, jak również pozytywnych stosunków z obecnymi i ewentualnymi klientami. W tym celu wprowadzany jest tak zwany marketing relacji. Polega on na tezie, że wartością nadrzędną jest poznanie klienta i jego potrzeb. Zadowolenie klienta z działania firmy jest bardzo istotne, ponieważ może wpłynąć pozytywnie na przyszły wizerunek instytucji. Jedna z reguł marketingu relacyjnego traktuje o tym, że należy bardziej skupiać się na zaspokajaniu potrzeb klienta obecnego, niż na działaniach prowadzących do pozyskiwania nowych. Nie wolno we wszystkich działaniach zaniedbywać własnych pracowników i ich potrzeb.

Dialog z partnerami powinien przebiegać w przyjemnej, dobrej atmosferze. Programy lojalnościowe są idealnym narzędziem, które służy do budowania mocnej i długookresowej więzi z nabywcami.Tworzony jest on indywidualnie wobec zapotrzebowań każdego klienta. Nie da się go utworzyć w pojedynkę. Budowa tego programu to gra grupowa. Jego najbardziej znaną formą jest gromadzenie punktów przez klientów, które następnie mogą wymienić na nagrody. Dzięki temu zdobywa się wierność klientów.

Także można skłaniać obecnych klientów do częstszych i zwiększonych zakupów oferując im między innymi obniżki. Odpowiedzialny jest za to system lojalnościowy, który pomaga utrzymać ciągłe, trwałe i pozytywne relacje firmy z klientami. Marketing relacji polega na zawiązywaniu i utrwalaniu długotrwałych relacji z klientem. Z tym, że nie mamy na myśli tutaj uprzejmych sprzedawców, którzy bawią nas ciekawą konwersacją, żywiąc nadzieję, że następnym razem przyjdziemy znowu na podobną pogawędkę, a korzystając z okazji kupujemy sobie coś nowego. Taki rodzaj marketingu skupia się głównie na usługach, które proponujemy klientom. Na bazie tego doświadczenia narodził się program lojalnościowy (http://www.programylojalnosciowe.pl/).

Jest to jedna z prób zatrzymania klienta na dłużej. Jeśli się nad tym dłużej zadumamy, to niemalże każda sieć sklepów wdrożyła dokładnie coś takiego. A jeżeli zaglądniemy do naszego portfela, okaże się, że trzymamy w nim co najmniej kilka kart stałego klienta. To właśnie przykład takiego działania. Dostając tego typu kartę, od razu jesteśmy informowani, że każdy zakup to jakiś konkretny bonus- punkt, bądź większa promocja. Tym sposobem otrzymujemy przekaz, że robiąc zakupy w tym miejscu można oszczędzić.

Chcemy robić tu zakupy, gdyż jest to opłacalne. Oczywiście, to się wydarzy w dalekiej przyszłości, gdyż te rabaty trzeba jeszcze nazbierać, jednakże obietnica jest kusząca. Klienci dziś są zdecydowanie bardziej wymagający niż paręnaście czy kilkadziesiąt lat temu. Dziś znają swoje prawa i egzekwują je. Coraz więcej ludzi już nie ma oporów przed składaniem reklamacji towarów albo usług, przed domaganiem się zwrotu pieniędzy i zlikwidowania wad. Należy zdawać sobie sprawę, że dobrze traktowany klient wróci. Jeżeli otrzymuje usługę czy towar wysokiej jakości - poleca je innym, a to najlepsza reklama.