You are here

Jak założyć spółkę z.o.o.

on Feb 16, 2015
Prawo
Author: controlarms
Source: www.flickr.com
Zakładanie spółek w Polsce wymaga spełnienia bardzo wielu formalności, których załatwienie zabiera trochę czasu. W przypadku spółki cywilnej istotne jest pamiętanie o wielu kwestiach. Po pierwsze, należy spisać umowę potwierdzoną notarialnie. Do tej czynności [potrzebna jest oczywiście pomoc notariusza. W dokumencie zawieramy najistotniejsze informacje i zapisujemy ciało zarządcze spółki. Dlatego działa tak wiele kancelarii prawniczych. Do prawnika, jaki po wielu latach uczenia się przepisów jest zwykle wyuczony w pewnej wybranej gałęzi przepisów prawnych, warto pójść po pomoc w momencie, kiedy czytanie, pojęcie i zastosowanie jakichś przepisów jest nieklarowne, kłopotliwe, lub, co niekiedy też się zdarza, niezgodne z innymi prawami – prawo czasem nie jest perfekcyjne, zapisywane jest wszakże przez człowieka.

Radca prawny koło Katowic jest osobą, która profesjonalnie doradzi nam w najważniejszych sprawach, które dotyczą spółek cywilnych. Dzięki jego poradom dowiemy się, gdzie pójść w momencie, gdy chcemy założyć swoją firmę. Wizyta w UM bądź też Urzędzie Gminy jest w takiej sytuacji podstawą. Wymagane jest wpisanie spółki do ewidencji działalności. Jest to odpłatne i kosztuje około 100zł. Wpis powinien być profesjonalnie przygotowany i nie może posiadać żadnych nieścisłości. Odwiedzić trzeba także szereg innych instytucji.

Chodzi na przykład o GUS. W nim pozyskujemy numer Regon. Ażeby go otrzymać trzeba oddać stosowny wniosek. Potem zostaje uzupełnienie formalności. Przez formalności trzeba rozumieć załatwienie sobie pieczątki. Choć nie jest to aktualnie obligatoryjną czynnością warto ją posiadać. Bezspornie należy za to mieć rachunek firmowy, który należy założyć.

Prawnie posiadanie konta nie jest obowiązkowe, ale w praktyce nie ma innego wyjścia.. Radca prawny na terenie Katowic jest osobą, która rzetelnie doradzi nam w najważniejszych sprawach, które dotyczą spółek cywilnych. Dzięki jego radom dowiemy się, gdzie skierować kroki w chwili, gdy mamy plany założyć swą działalność. Wizyta w Urzędzie Miasta bądź też Urzędzie Gminy jest w tym przypadku podstawą. Konieczne jest wpisanie spółki do ewidencji działalności gospodarczej. Jest to odpłatne i wynosi ok. 100 PLN.

Wpis musi być dobrze przygotowany i nie powinien zawierać jakichkolwiek braków. Odwiedzić należy także inne instytucje. Chodzi między innymi o Główny Urząd Statystyczny. W nim pozyskujemy REGON. By go otrzymać należy złożyć stosowny wniosek. Potem pozostaje dopełnienie formalności. Przez nie należy rozumieć załatwienie sobie pieczątki.

Chociaż nie jest to dziś obowiązkową czynnością dobrze jest ją posiadać. Koniecznie należy za to mieć rachunek firmowy, który musi być założony. Prawnie posiadanie rachunku nie jest obowiązkowe, ale w praktyce nie ma innego wyboru. Kancelaria prawna na terenie Katowic gdy tylko otrzyma tego rodzaju zlecenie może przeprowadzić rejestrację naszej działalności. Jeśli zajdzie taka potrzeba weźmie odpowiedzialność za dopełnienie wszelkich spraw mających związek z formalnościami, które dotyczą ZUS a także Urzędu Skarbowego. Bardzo często jest tak, że ogarnięcie tych instytucji jest bezspornie najtrudniejsze z punktu widzenia młodego przedsiębiorcy.